Agus, Sutikno and Andy, Laksmono; Faisal Yahya; Edi Abdurachman (2008) Analisis Dampak Penerapan Sistem Manajemen Hubungan Pelanggan Terhadap Kinerja Bank "H". Jurnal Piranti Warta, 11 (02). Hal. 196 - 206. ISSN 1411 - 2221
|
Text
03_Edi A-ABSTRACT.pdf Download (11kB) | Preview |
Abstract
The article purpose was to show the effectivity level of MHP system implementation on “H” Bank overviewed from many aspects. Beside that, the research also wanted to know individual factor became a key success to the implementation of MHP system. The collected data were analyzed using t-pair test and regression analysis. The research concludes that “H” bank is lack of human concern as the actor of MHP system and other factor causing infectivity of MHP program on “H” bank.Artikel betujuan memberikan gambaran tingkat efektivitas implementasi sistem MHP pada Bank “H”, ditinjau dari berbagai macam aspek. Selain itu, penelitian juga bertujuan untuk mengetahui faktor individu yang menjadi kunci keberhasilan terhadap pelaksanaan implementasi sistem MHP pada Bank “H”. Data yang terkumpul dianalisis dengan cara uji t-berpasangan dan analisis regresi. Hasil penelitian menunjukan bahwa Bank “H” kurang memperhatikan manusia sebagai pelaku dari sistem MHP dan juga faktor lain yang menyebabkan adanya ketidakefektifan program MHP di Bank “H”.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | 6_Volume 11 / Nomor 02 / April 2008_Analisis Dampak Penerapan Sistem Manajemen Hubungan Pelanggan Terhadap Kinerja Bank "H" |
Subjects: | Information Technology |
Divisions: | Jurnal Piranti Warta > Volume 11 / Nomor 02 / April 2008 |
Depositing User: | Mr. Super Admin |
Date Deposited: | 05 Jun 2012 04:45 |
Last Modified: | 30 Jan 2013 08:25 |
URI: | http://eprints.binus.ac.id/id/eprint/12908 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |